söndag 24 november 2013

Vem är jag



Den här bloggen har skapats för att främst användas för kommunikation i "Digitala skolyftet".
Jag heter Ulla och arbetar som klasslärare i åk 2 i Hjulsta grundskola.
Hjulsta grundskola ligger på den första hållplatsen på blå tunnelbanelinjen in till Stockholms city.
Våra elever har rötter från hela världen.


Jag började arbeta i Hjulsta som fritidshemsföreståndare hösten 1981. Efter femton år utbildade jag mig till F-3 lärare. Fortsatte att vara verksam i Hjulsta. Vi jobbade åldersintegrerat i ca 10 år då jag undervisade i en 3-4:a. Sen tre år tillbaka har vi åldershomogena klasser.

I årskurs ett förra året jobbade vi med ASL. Vi fortsätter att utveckla skrivandet med datorernas hjälp även detta läsår. Klassbloggen är ett verktyg, http://hjulstagrundskola2.se/

Har deltagit i ITis, KIT (efter ITis), PIM examinator, skolwebbsansvarig, tidigare ansvarig för F-6:s hemsidan. Nu är jag med och bygger upp skolans nya hemsida www.hjulstagrundskola.stockholm.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar